יום רביעי, 24 באפריל 2013

ואז בא דן אבן

אני רוצה להאמין שהעיתונאי דן אבן שכותב על רפואה ב"הארץ " לא פרסם את עמודו הבוקר אך ורק כדי שנתייסר. על מנת שנחלה אף יותר. כדי שנמות כהמון אחרי מילותיו. מה שדן אבן עשה אכן היה מכה קשה.
הוא שב למאבקו ארוך הימים נגד תיירות מרפא. הוא קורא לתיירות זאת "אשפוז מחלקה ראשונה". הוא מתקומם נגד הדבר היחידי שיכולים בתי חולים בישראל לעשות כדי לשרוד, ישראל משקיעה מעט מאוד בתחקירים. אירופה משקיעה הרבה.  אמריקה בטח . לא ישראל. בלעדי תחקירים וניסויים, בתי החולים יהיו שדות קוצים. ישראל בירת הפופוליזם רוצה רפואה טובה במעט מידי כסף .זה לא הולך.
תיירות מרפא שמסייעת כה הרבה אינה באה על חשבון החולים הישראלים. היא מאפשרת הרחבה פיתוח ומחקר. מה קרה לו לאיש הצעיר הזה דן אבן שמייחל לנו למות מה שיותר מהר. שכן בלי פיתוח וחיפוש חיקור לא נחיה .
אבל בל נשכח איך זה נשמע טוב. המדינה מכה בגויים. מה יפה מזה. אפילו אם הקוראים באים מעיתון לאנשים חושבים הם ייהנו לקרוא על איך מכים את תיירות המרפא הגויית ומצילים את הישראלית. הפטריוטיות הישראלית אוהבת לצדוק , אוהבת להיות תהלוכת של דגלי הלאום.
מה? פרופסור ברבש על אלפי נרפאו קם בבוקר להשיג כסף לקנות חליפה חדשה. בית חולים מודרני הוא מקום של חירום. ריפוי. מקום לימוד וחיקור. עליו למצוא דרכים חדשות. להתקדם עם מה שקורה בעולם, בלי זה יהיו בתי החולים מרפאות לשעת חירום.
דן אבן בטח נאהב הבוקר. הראה לרשעי מנהלי בתי החולים איך להיות ישראלים טובים. אבל גם חולים יותר. גם מתים יותר.  על שלושה לא נשבינה: על החינוך הלקוי, על הבריאות ועל התרבות. ככה אנחנו בלעדי עוד הרבה בריאות זרה הבאה עם כסף ותורמת בכך להצלת חיינו  ככה אנחנו ש בדיוק היום, עם קריאת העמוד נוטף הפופוליזם של דן אבן ישבתי עם רופאי, הוא מצביע של לפיד כמו רוב הרופאים שאני מכיר האומר לי, אולי יש סיכוי, אולי כן מעט חיים עדיין, אבל בלי שנחקור יותר זה לא יקרה.
יא אעבל דן אבן. 

תגובה 1:

  1. מסכימה בהחלט. אני בכלל לא מרגישה שמזניחים את הישראלים בבתי החולים. כן יש תורים וכן צריך לבלות לפעמים הרבה זמן במרפאה אבל כל אחד מקבל יחס הוגן כשמגיע תורו. תבורך תיירות המרפא!

    בלה

    השבמחק