יום רביעי, 6 במרץ 2013

מדוע כדאי להתנדב לניסויים רפואיים



את הדברים הבאים אני מבקש להעביר לכל מי שעדיין חי ורוצה להמשיך לחיות. מלבד האי נכונות לתרום איברים הרי הנכונות להתנדב לניסויים רפואיים בישראל קטנה למדי. הפילוסופיה הישראלית היא שעובדים עלינו. אם מבקשים לעזור לנו בטח ישנו סיבה חשאית.    
אני משתתף קרוב לשנה בניסוי רפואי. אחרי שני הסרטנים שהרגתי, הסרטן השלישי שלי אינו ניתן להרפא. התנדבתי לניסוי בראשות פרופסור מיטלמן בבית החולים איכילוב המציל את חיי ועושה צדקה לאלפי אנשים שיחלו במחלה ובאמצעות הניסוי שלנו יוכנסו התרופות לסל הבריאות וכל אחד יוכל לקבלן חינם אין כסף.  
הניסוי נוצר משילוב די מוזר. נאצי אכזר ששמו היה דוקטור היים ונקרא "דוקטור מוות" שתלש איברים מיהודים חיים כדי למצוא מזור למחלות הנגרמות מגז אבל המלחמה נסתיימה ודוקטוא מוות מצא עבודה בחברה קטנה שפיתח את המצאתו וקראו לה טלידומיד . 
התרופה נתגלתה כיעיל נגד מחלות הריון והצליחה מאוד. אבל כתוצאה מלקיחת כדורים אלה מתו אלפי ילדים, נולדו אלפי ילדים פגועי גפיים ואחרי זמן מה הוחלט לגנוז את התרופה . 
בינתיים נתפס דוקטור מוות ונמלט למצרים. הוא התאסלם ונקבר בקהיר. פרופסור ירושלמי מהדסה עבד עם חולים בבית החולים למצורעים שעדיין פעל וגילה במקרה את הכדור, בדק אותו כדי להציל חולה סופני והצילו. אחרי בדיקות בינלואמיות נמצא שהכדור הנאצי במשולב עם סוג מסוים של כימוטרפיה יכול לרפא את הסרטן שאני חולה בו. 
כמו אמי שבאה ב- 1910 להיות חלוצה בארץ ישראל כשעוד הייתה ארץ ישראל לפני שביבי וחבריו הרגו אותה, כמוה גם אני חלוץ זקן.  הסיבה שאני כותב את זה אינה לספר עליי. גם לא על תבונתו וחכמתו וזהירותו של פרופסור מיטלמן, אני כותב את זה כי פגשתי בבית החולים אנשים שחוששים להיות מה שהם קוראים שפני ניסיון. חלקם ימותו בקרוב. חלקם שינו את דעתם. הניסוי נעשה בשיתוף בית חולים אמריקני נודע ואף עבר את המבחן התרופתי בארצות הברית. כדור אחד  נמכר היום בשלוש מאות וחמישים ארו. אני מקבלו חינם. בולע בשבוע כחמשת אלפים ארו וזה לא מעט.
אחריי ואחרי חבריי לניסוי בארץ ובארצות הברית התרופה תימכר במחיר שווה לכל נפש. וחולים יחלימו ממה שהיום אין לו פתרון תרופתי. 

חברים וחברות, כמו שאמרנו בפלמ"ח - אנא העבירו את המכתב הזה לחבריכם. אולי- ואני מקווה שזה לא יקרה לכם או לחבריכם שמי מכם יחלה ויעמוד מול חידה שתאכל בו בכל פה ואולי ימות הרבה לפני זמנו- אנא שלחו את המאמר הזה לכל מי שאתם מכירים. זה חשוב.  

אם אתם שומעים על ניסוי רפואי ולא אצל קוראי בקלפים או בקפה,  לכו על זה, תברכו על החלטתכם ונכון, ישנם סיכונים שאינם ידועים אבל מה שכן ידוע שהריפוי הזה מציל, אותי הוא מציל, אחרים גם, לכו להתנדב לניסוים כאשר רופא ממליץ. 
אז הבעיה הרצינית היחידה שלי היא שלפי הפרוטוקול לי, בגיל 82 כבר אסור לי להיכנס להריון וחבל, חשבתי שאוכל שוב. 
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה