יום שבת, 13 באפריל 2013

הגנרל גנץ


אם הגנרל גנץ חשב שיש דם טוב ויש דם רע בין הנופלים על ביטחון ישראל, הוא חייב להתפטר. גנרלים עבריים אינם רבני תורת המלך. לא להניח זר או דגל על קברו של נופל הוא חוצפה לאומית. מפקד הצבא העברי חייב להיות פטריוט ישראלי ולא מי שמקדש דם יהודי טוב מול דם חצי או לא יהודי.   
לפני זמן מה החליט גנץ לשנות את האמרה המופלאה של ברל "יזכור עם ישראל", על הנופלים כי היינו עם. הייתה לנו מגילת עצמאות שחוללה ומחוללת . הגנרל גנץ נראה איש ישר ונעים הליכות, אבל בין אם הבין מה שעשה ובין אם לאו, הוא אינו ראוי לפקד על צבא נכדינו בנינו ובנותינו. עד עתה שישים וחמש  שנים מאז 1948 לא בירכו את אלוהים על ניצחון כי לאלוהים לא היה דבר וחצי דבר עם הקמת המדינה ובמלחמותיה.
ודבר שלישי; היינו איש מך ונופל.  ששת אלפים ארץ ישראלים, אחוז מהאוכלוסייה, ברובם צעירים נפלו על הקמת המדינה. הייתי שם. במלחמות נפלו שלושת אלפים בני קיבוצים, היום אף לא אחד בכנסת. בתום קרבות מלחמת העצמאות מחצית החיילים היו עולים חדשים. איש לא היה כגנץ לבדוק אם דמם היה מספיק יהודי. את זה עשו הגרמנים.  אסור שמפקד הצבא הישראלי יהיה חניך של תורת הגזע . אילו היו גנץ ורוב רבי האלופים של השנים האחרונות עוצרים את נבלי הגבעות ותגי המחירים על שהם מכנים את חיילי צה"ל ושוטריו "נאצים" היה הכול אחרת. 
אף אלוף אמריקני לא היה מתיר לחייליו להיקרא נאצים. בניגוד לתגי המחירים הרי האמריקנים לחמו נגד הנאצים. אצלם מי שהיה מכנה חייל אמריקני "נאצי" היה יושב בכלא הרבה  זמן.  
אין לי דבר אישי נגד גנץ. אבל מחרתיים אחרי יום העצמאות הוא חייב להתפטר כדי לנקות את אורוות הדם הטהור ונמיכות הקומה שהוכיח נוכח  הרבנים הגזעניים של תורת המלך. שהרי אם יאמר טעיתי גם אז זה לא יהיה אמין כי כדי לפקד על צבא צריך לא להיות טיפש ואם כן ייצא שהוא טיפש ולכן לא הבין. הוא כנראה חייל טוב. טיפש הוא לא.          

3 תגובות:

  1. מבכים את מי שיכולנו להיות ואיננו. הכל אבוד? כנראה שכן. דימוגרפיה ודמוקרטיה = מציאות. אבל מה זה "הכול"?

    יורם קניוק, אולי נכשלנו, אבל לפחות ניסינו.

    אבל אולי, רק אולי, דוקא לא נכשלנו. כי בכל זאת נוצרה כאן מציאות, גם אם לא תואמת את רוח הימים ההם. ועם יד על הלב, עדיין צריך לזכור שגם ישראל של אז לא היתה פלורליסטית. כבר אז היתה היתה כוחנית, שוביניסטית ומיליטריסטית. זה ניכר בסלאנג שלנו. ההבדל הוא בדתיות. אז הליבה היתה חילונית, מאמינה באדם, והיות אלוהית, אמונית.

    השבמחק
  2. דיברת ישירות מליבי, חוץ מעניין בני הקיבוצים. אין כל קשר בין הקיבוצים של היום ונציגיהם הפוליטיים האחרונים, לאלה של ימים עברו.

    השבמחק
  3. רבותי,עצוב ועלוב,אבל-נהדר,הארץ שלנו ,הטעויות שלנו,הגנרלים לגווניהם גם הם שלנו,רק ,עולה חדשה"כמונייכולה להפנים את הנס.

    השבמחק