יום שבת, 23 בפברואר 2013

סיפור אהבה מופלא של מלך ומלכת ישראל


בן גוריון לא היה מלך. גם רבין לא. גם בגין לא. מאז מלכי ישראל העתיקים, מנהיגי ישראל היו ראשי ממשלות  וכשפולה בן גוריון רצתה לקנות לבן גוריון גביע גלידה הייתה לבושה בחלוק והלכה לקיוסק של ברל'ה בפינת שדרות קרן קיימת ( היום בן גוריון) לקחה גביע גלידה שוקולד ווניל ושילמה מהארנק שבכיס חלוק הבית שלה.  
נתניהו ואשתו לא הולכים לקיוסקים. הם הפכו את ראשות הממשלה למלוכה. הם לא נוסעים באטובוס. הם מסתוריים. הם חיים בכמה בתים. הם אינם נפרדים לעולם. הם נוסעים לרוסיה ליום אחד כדי שביבי ישוחח עם פוטין וכמובן שרתו עמו. עולים בכבש המטוס הצר, נדחקים מחובקים זה אל זה ונראים מאושרים. קשה לעמוד מחובקים על כבש מטוס לא הכי גדול ובעת ועונה אחת לחייך.
שרה מובלת לחדרה במלון וביבי נוסע לדבר עם פוטין. חוזר. אולי אוכל משהו. יוצאים חבוקים על כבש המטוס, קשה לרדת חבוקים אבל הם חייבים להחזיק זרוע בזרוע והחיוכים שהביאו עמם מירושלים עדיין על פניהם. השיער שלו חלק. כולל כנראה תוסף לא גדול. השיער מכונס בידי אמן. הקו המפריד את קצה שער שמאל נראה כמודבק. החיוכים מתואמים, ונאמר לי על ידי מישהו שיודע כבדרך למיטת הכלולות האינסופית, ביבי מוריד את העניבה אבל כשהוא מבקר חיילים במדבר וההליקופטר מעיף את שיער האנשים העומדים שם, השיער שלו נותר חתוך כשערם של קצינים גרמנים במלחמת העולם הראשונה . 
אני כותב דברים אלה לא חס ושלום כהתנכלות לראש המחנה הלאומי. נכון שאני מבן גוריון, רבין, אשכול, דיין, וטרומפלדור שהיו במחנה הלא לאומי. אם יש מחנה לאומי של ביבי ושר הנגב והגליל שהודיע שהוא בלאומי, הרי אלה שאינם מחנה לאומי הם מחנה לא לאומי ובעצם מי שאינו לאומי הוא אנטי לאומי. כמו רבין.
 בעצם כדי לומר בפשטות, נתניהו הוא המלך הישראלי הראשון אחרי אלפיים שנה ואף על פי כן, נתיניו יודעים עליו מעט ועד הבחירות האחרונות כאשר שני נסיכים הורגי אביהם כמו בכל הטרגדיות הגדולות ומנסים להביסו, קשה לשרה כי נתניהו הקים מלכות יען כי העם אהב אותו. העם הישראלי שכה התפלל למלך לבית נתניהו הראשון אינו בוחר יותר אם הוא לא לאומי .
נתניהו הוא המלך- המנהיג- הכי מצליח בתולדות ישראל כולל הימים שלא הייתה לאומית, והמלך ביבי אף צעק את זה על המרפסת של מלון ציון בבירת ישראל לנצח נצחים וראש הממשלה רבין נאלץ להירצח כשם שרוב המלכים הגדולים בהיסטוריה היו נרצחים לוא מלך חדש לאומי רוצה בכך, לכן בא המלך ביבי ובאה אשתו אל ארצנו, ואולי להיפך. 
בחוגים אנטי לאומיים מהלכות שמועות בדבר סוד גדול שקיים בין המלך ביבי לרעייתו שכמו רוב המלכות בהיסטוריה  שבעליהן לא נרצחו, נהייתה האישה שבאחוריו. אלה שהיו, היו אנטי לאומיים כבן גוריון וממשיכיו שהקימו מדינה, קלטו עלייה, ניצחו במלחמות, בראו, עבדו, יצרו חינוך, בריאות, הקימו קיבוצים כדי שיהיו גבולות למדינה שעדיין לא קמה, ועתה אומרים אותם בני מדינת בן גוריון שישנו איזה סוד מוסתר בארמונותיו של ביבי מלך ישראל הראשון. 
אז אומרים!  אלה שעבדו בארמון ונמלטו או פוטרו. עבדים שעבדו בארמון, ננזפו ועפו, ראשיהם אמנם לא נכרתו , אבל נותר עצב, נותרה קנאה, נותר כאב, ואלה שנמלטו או נזרקו אינם מדברים. הם אינם מדווחים על חוקי הארמון והלכותיו ולכן אנו יודעים על חיי משפחת המלוכה הישראית על שלושת ארמונותיה פחות משאנו יודעים על מסתורי ארמון בקינגהם. המלך ביבי הראשון עשה יותר ממלכת אנגליה שרק ירדה אל עמה כאשר הפציצו את בירתה, הוא הטיס בעצמו מטוס ענק שהשפריץ המון מים וכך הציל את עמו מהעצמת השריפה שבמו ידי עבדיו נהייתה ובמו ידיו הוא המלך הישראלי הראשון כיבה אותה.  
מה שבעצם אני אומר הוא שאין באמת הרבה סודות. ביבי ומלכתו אוהבים זה את זה. אהבה ענקית. עמוקה. אולי סיפורם לרבות החיוכים מן הבוקר שנשארים לכל היום, אך האהבה הזאת נשארת חידתית ומלהיבה. שיער המלך המגשש בעדינות אין קץ עם איפורו העצום והם ממשמשים זה את שערו וזאת עם חיוכה אבל הרי גם לאה רבין קנתה לרבין ממתקים פעם או פעמיים!        
שרה וביבי מלכי ישראל הם סיפור האהבה הגדול של דורנו. במקום להינות מסיפור אהבה מלכותי של עם שהולד בעבודה קשה, באנטי לאומיות  שהקים צבא, ולפי העיתונות הזרה יש לו גם נשק גרעיני שבן גוריון האנטי לאומי ברא הציל את ישראל לחיים שאחריו כשישראל הייתה נחוצה מנהיג ולא כמו היום כאשר ההמליכה עלינו מלך.
 בשל מה שעשו האנטי לאומיים היו פרסי נובל. אבל מה שביבי קיבל ורצה זה ביתר ירושלים וצעצועי מלכות. למלך ביבי הראשון ולאשתו אין כנראה משקפת, שכן בלי משקפת, הארץ היפה והקטנה שלנו הממלכה הנצחית שלנו היא פירור בתבל. אבל אם הייתה להם משקפת היה ניתן היה לראות שאנחנו איננו המעצמה שהמלך שלנו חושב שיש לנו והוא אולי לא יוכל להכריע ממלכה אירנית עצומה ואולי הוא אינו יודע כמה ישראלים חיים בישראל ואיך את שם מדינתו נחוץ לכתוב, את השם: י ש ר א ל על גבי הים; כה קטנה היא המעצמה שניסתה להפיל נשיא אמריקני והמציאה את סיפור האהבה היפה אבל לשונות רעות חורשות סיפורים על המלכה כשולטת, ועל  עסקה של המלכה עם המלך שחייב לחייך ולהיות מחובק על כבש מטוס כדי לא להיפרד זה מזה לכמה שעות.    
אז שיגידו! 

3 תגובות:

  1. יפה מאוד. עוד משהו שלא ציינת יורם זה שביבי הוא אמנם מלך, אבל הוא מלך שהפחד מוביל אותו. לא הפחד מהשמדה או ממלחמה, אלא הפחד מהשפלה ומהכתמת שמה של הממלכה שלו: הוא מפחד מחושפי פרשת אסיר X אז הוא שולח את כלבי השמירה שלו להשתלח בח"כים ששאלו את נאמן שאלות קשות, הוא מפחד משישה ראשי שב"כ בסרט קולנוע ולכן מחרים אותו, הוא מפחד מדו"ח ישראלי שמעיד כי ספרי הלימוד הישראליים מתארים את הסכסוך בצורה מוטה ביותר, הוא פוחד ממנהיג המדינה היחידה בעולם שעדיין מתגייסת, גם אם בחריקת שיניים, להגנת הממלכה,וכן הלאה. רק שאף אחד לא יכפיש את שמה של הממלכה חס וחלילה. אבל אני סבור שימיו ספורים. שבת שלום ובידידות, יוחאי

    השבמחק
  2. אתה יודע רק שהוא לא באמת מלך.
    הוא נבחר בבחירות דמוקרטיות ממש עכשיו. זה הבדל אולי קטן, אבל משמעותי.
    ועם כל הכבוד גם כל ניתוח האנטי לאומיות שלך מעוות, לדעתי. המדינה הזו הוקמה מציונות לאומית. וגם רבין היה לאומי. רק אחרי הירצחו צבעו אותו בצבע אחיד של מה שאתה קורא אנטי-לאומיות.

    השבמחק
  3. כלומר, יצחק רבין הלאומי נרצח כי היה לאומי, בידי מי שאיננו לאומי, יגאל עמיר, ורק אחרי הרצל הפכו אותו ללא-לאומי. שכתוב היסטוריה מעט קיצוני, לא? אולי תתחיל בהדרגתיות?

    השבמחק