יום שלישי, 9 באפריל 2013

מנצחים את אוושויץ

הדיסנילנד של השואה.

כתבתי על כך לא מעט  נשארתי עכבר בנזם חזיר. לא אוהב את חיגוג השואה. הגנרלים הישראלים אינם מנצחים את הנאצים. המטוסים האמריקנים הטסים בחזה מורם בגאווה מטופשת מעל בירקנאו ואינם מנצחים אף אחד.לעניות דעתי אפילו היום הגרמנים היו מנצחים את ישראל. היא קטנה. היא אמיצה . היא מה שאשכול קרא "שמשון הגיבור המסכן" ושאת שמה במפה צריך לכתוב על הים.
אבל הגיבור הגדול ביבי משמיד את הנאצים בטהרן. הוא יכול לגרד אותם. הוא לא יינצח. את אושוויץ אין מנצחים. יד ושם אינו דיסנילנד יהודי. לא צריך להביא שחקני קולנוע עם כיפת נייר על הראש כדי לראות הצגה. השואה לא הייתה הצגה.
יד ושם הייתה אמורה להיות מקום מחקר ואיסוף חומר ולא קומדיה. החגיגות הנואלות סרות טעם. מי שניצח בשואה הם ניצולי השואה.
כי היו גדולי השרדנים בהיסטוריה. כשבאו היו ארץ ישראלים שקראו להם סבונים. פעם הכיתי מכות רצח על שפת הים של תל אביב בחור שראה ניצול מוכר שעונים וקרא לו סבון. יהודים מתאבלים על חורבן הבית וכוהניו המושחתים עד שבא יהודי טוב ששמו ישו ואמר לנכים, לפיסחים, למצורעים שאם אין להם מקום במקדש תהיה  להם מלכות שמים.
ואז יצא הגדול מכולם, רבי יוחנן בן זכאי מן העיר הנצורה . הקנאים שהרב ליאור עם תורת המלך הוא שריד להם ובניה הקנאים שרפו זה את מזונו של חברו (מה שבנט קורא "אחים") הוא לא אחי, הוא בן עמי, וגם זה יותר מידי, יוחנן בן זכאי יצא בארן מתים ליבנה והקים את היהדות.
עד אז נספרו שלושה יהודים במקרא. והיהדות של יבנה הצילה את היהודים. לפני מאה שנים בארץ ישראל החלו הרבנים להרוג את היהדות. הרב קוק ואהבלהת האדמה. במקרור הדת היהודית הייתה על אדם וקונו. בלי מתווכים. היום שר חינוך מתייעץ ברבנים חשוכים מה צריך לעשות . היהדות בזה למושג "ארץ " אבנים לא היו יהדות. בגירוש ספרד הגיעו המגורשים עד ליטה אבל מעטים באו הנה. סבי שמחה ברורמן עלה ארצה לפני מאה ושלוש שנים. מאז אנחנו פה.
הציונות הייתה אנטי יהודית במובן הדתי, היא הייתה מרד חילוני לתחיית העם בארצו. את תולדות העם הישראלי לומדים בישיבות החרדיות בתוכנית לימודי ליבה .
מה ייצא לנו משר חינוך חרדי.  בהיסטוריה היהודית כתב החכם קלויזנר אלה שמרדו בהלכה כקראים, השומרונים, בני ישראל והחסידים חיפשו לבוא לארץ ישראל היהדות ההלכתית בזה למושג ארץ.  
הרמטכלים הישראלים מנצחים את גרמניה, אבל הניצחון הגדול הוא וזה הפרדוקס הכי גדול שגרמניה לא סלחה לנו את השואה. 
ב 1949 עבדתי באניית עולים והיו יתומים ניצולי שואה, הם שמחו לחיות. מה יעזור להתאבל אם אתה דתי שהרי האל שלך שהרמטכלים הישראלים מנציחים למפרע שיחק אז בלוויתן ושאל את המלאך אם היו אז מלאכים יהודים, שלא היו שליחים, מי האנשים המתים האלה, אמרו לו צללי אנשים. קמח עצמות היהודים שבגללם  הקימו פה מדינה שכבר מזמן איננה. הבאנו צעדים שאני הקטן באלפי מנשה מנסה למצוא בגלל אבי שאהב את גרמניה יותר מאשר את ארץ ישראל.
אז אמרו לאל העקר ההוא, אלה היהודים שזנחת לשווא, הם המציאו אותך והתפללו, היו גדולי נאמניך, ולרגע חייך חיוך עצוב ואמר, חבל, הם נראים נחמדים.

ולאלה שאינם דתיים, נוהגים בהם כמו שמתנהגים עם הדור שלי שהלך להביא אותם והקים להם מדינה והלוא חלקם עדיין חיים ומשכיחים אותם בי חיגוג שואה חזק מן השואה. הייתי ועודני איש שמאמין שלולא השואה לא הייתה קמה מדינת ישראל. האו"ם הכריז על מדינה יהודית כי הבריטים והאמריקנים חששו שהפליטים יבואו אליהם. אף מדינה לא רצתה בהם אחרי השואה. כל הדלתות היו נעולות. באו ובתום מלחמת העצמאות    חמישים!! אחוז  מלוחמי תש"ח היו עולים חדשים. שלושת אלפים בני קיבוצים נהרגו במלחמה. היום אין קיבוצניק אחד. אין זיכרון. יש ימי יזכור. יש אנדרטאות. מה הן שוות? 
בסוף ארבעים וארבע בשל ההפצצות המאסיביות של בנות הברית על מפעלי פרבן ושו"ת הועלה מחיר הגז. והוחלט לזרוק ילדים חיים לתוך האש. על זה מה עושים בישראל? מביאים גויים מסכנים שלא היו אשמים ליד ושם ועושים להם הצגה. 
כן צריך לחוג את יום השואה. בן גוריון ברגע רע החליט שהייתה שואה טובה והיא הגבורה בגיטו והייתה שואה רעה בבירקנאו. לאלה שלא נהרגו בגיטו חיכתה משאית מעל הביוב להצילם. את האחרים שחטו הגרמנים. בבירקנאו, יהודים מרדו, מתו, הוכו ושם כן! הייתה גבורה גדולה בלי רמטכלים ישראלים הטסים במטוסים אמריקנים .
לא הגיע לעם הזה איש כביבי. הוא לא יודע לחשוב. כמו שמשה דיין אמר על כמותו יש לו שכל במובן הרע של המילה. איך בירקנאו יכולה להיות ניצחון על אירן? שום רמטכל ישראלי לא ינצח עם חזק אכזר נחוש עתיק וגדול כאירנים.יכולים להזיק להם מעט. יש שם עשרות מיליונים  שבניגוד לישראלים בונים את המטוסים בעצמם. 
שישים וחמש שנים יש לנו מדינה עברית. מדינת הלאום העברי יהודי שרק הישראלים אינם מכירים בה. כי בשביל הישראלים לאום יהודי בא מדם. וצריך להיוולד יהודי או להתגיייר. הציונים שעשו מהפכה כבר אינם יכולים להיות ציונים כי הם חיים בציון.
כשהתנדבתי בגיל שבע שרה וחצי לא ידעתי שאלחם בירושלים. חשבתי שאביא יהודים. התאמנו בסירות בקיסריה. ואז הקמנו מדינה. היא היתה חזקה כל עוד הייתה חכמה. קטנה אבל ממזרית. קראו לי לא פעם "קוץ בתחת" הייתי תמיד "האחר, כמו אלישכ בן אבויה גיבור חיי. מדוע צריכה בת הברית של לפיד לשבת עם פשיסטים יהודים? 

3 תגובות:

  1. תודה רבה על הכתיבה האמיצה שלך מר קניוק.
    אמנם שני דורות מפרידים בינינו אבל אני חייב לומר לך שהכנות, היושר ואומץ הלב שלך מעוררים בי הרבה השראה.
    תודה
    איתן

    השבמחק
  2. לפני חודשיים הרמתי את עצמי לפולין, ככה, סתם, חופשה בין סמסטרים בלימודים, הטיסה הכי קרובה הייתה לשם, מחירה 99 יורו הלוך ושוב, בלילה של אותו היום יצאתי לשדה התעופה.
    וורשה, בחור מקומי הראה לי מקומות היסטוריים ליהודים. החברים שלי (שרובם אכן היו בפולין בביקורי התזכרו את השואה ותפחדו מהפולנים ומשאר העולם) הזהירו אותי מאנטישמיות, חברה השביעה אותי לא לקחת איתי ספר בעברית, הספר הוא ספר שלך, קראתי רק אותו, כל כך הרבה פעמים עד שאני יכולה לזכור קטעים ממנו בעל פה.

    הסתכלתי סביבי והרגשתי שלמדתי משהו. שיש מעבר לאושוויץ, שכבר אין אושוויץ.
    קשה לי לנסח בבהירות מה ההסקות שלי מכל זה, והפוסט שלך הוסיף לסיר ההיתוך הקטן שמתבשל בנושא, תודה עליו.

    מר קניוק היקר, מפרידות בינינו יותר מ60 שנה, אבל הייתי רוצה לכתוב לך מכתב.

    השבמחק
  3. קודם כל תודה! מצאתי את עצמי קוראת ומהנהנת בהסכמה, צוחקת ורוצה לבכות גם,מקבלת"אישור" לדברים שתמיד חשבתי..

    השבמחק